בית חב"ד נס ציונה

ביאליק 2, נס ציונה

א-ה 9:30-20:00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

וכעת למגזין של השבוע…

עקב תקלה טכנית נשלח אליכם המגזין של שבוע שעבר. כך שבלא יודעין זכיתם במבצע 1+1, עם תכנים שבועיים שלמים!!! כעת קבלו את המגזין המתוקן של השבוע. עמכם הסליחה.

מגזין נס ציונה דוט קום. האתר הרשמי של בית חב"ד נס ציונה

במגזין: עכשיו באתר | על הפרק | הגאולה בפתח | מעשה שהיה | מושגים ביהדות | בכל אתר ואתר | ביטול הרשמה

נס ציונה דוט קום, בית חב"ד נס ציונה. טלפון: 089301770, פקס: 089400251 רח' ביאליק 2 נס ציונה, 74092.  מנהל בית חב"ד ורב הקהילה: הרב שגיא הר שפר. עורכת האתר: מלכה שחם, דואל: editor@ness-ziona.com

בלי כפיה דתית בבקשה..

"…משנוכחו אורחי אברהם אבינו כי עליהם "לפשוט את עורם" כדי לספק את דרישותיו, נשתכנעו ואמרו: "ברוך א-ל עולם שאכלנו משלו" • אך מה השיג אברהם מ'כפיה דתית' שכזו? • זו הדרך לפרסם אמונה בבורא? | מאת: גל כהן

אחת מפעולותיו העיקריות של אברהם אבינו הייתה להפיץ בין כל אנשי דורו, שהיו עובדים ומשתחוים לפסלי עץ ואבן, את האמונה באלוקים אחד שברא ומנהיג את העולם. הוא מצא לשם כך דרך מקורית: הציב אוהלים בדרכים ומדבריות, ובכל מקום שבני אדם עוברים בו ואין להם מי שיספק את צרכיהם. לפונדקיו קרא בשם "אשל" – ראשי-תיבות של המילים: אכילה שתיה לינה (או לוויה).

לאחר שהאורחים היו אוכלים ושותים היה אברהם מספר להם על בורא העולם, כשלסיום ביקש מהם להודות ולברך ל"מי שאמר והיה העולם". חלקם השתכנעו והסכימו, אך היו גם כאלו שסרבו לברך את האלוקים. "הרי אתה הוא זה שנתת לנו לאכול ולשתות, ולך אנו מודים!", טענו כלפי בקשתו המוזרה.

"אם התודה מגיעה לי", היה משיב להם אברהם, "שלמו נא את המגיע לי עבור האוכל והשתיה שנתתי לכם"… תוך כדי כך היה מגיש להם חשבון מנופח, כשלמראה פניהם הנדהמות הסביר: "מהיכן הייתם משיגים לחם, בשר ויין במדבר השומם? אי לכך המחיר  גבוה עשרות מונים!". משנוכחו האורחים כי עליהם "לפשוט את עורם" כדי לספק את דרישותיו של אברהם, נשתכנעו ואמרו: "ברוך א-ל עולם שאכלנו משלו".

השבירה

נשאלת השאלה: הרי אנשים אלו, שהתנגדו תחילה לברך את השם, לא שינו לכאורה את דעתם אלא בעקבות הלחץ שהפעיל עליהם אברהם, שרק בעקבותיו נאותו לומר כמה מילות ברכה ו"להפטר" מן הענין. ואם-כן, איזו תועלת הפיק אברהם אבינו מ'כפיה דתית' שכזו? האם בדרך זו השיג את מטרתו לפרסם את האמונה בבורא?

אמנם אורחיו של אברהם לא היו יהודים, אך אנו נתייחס תחילה להשפעתה של אותה "כפיה דתית" אצלנו, אצל העם היהודי.

בהזדמנויות קודמות למדנו כי בפנימיותו של כל יהודי מפעמת נפש אלוקית, אשר כל חפצה הוא לקיים את רצונו של ה' ומצוותיו. פעמים רבות מכוסה נפש זו במעטה חיצוני המונע בעדה לבצע את מבוקשה ; שקיעתו של היהודי בענינים חומרים והרגליו המגושמים מרחיקים אותו מאותן מטרות נעלות שבעבורן נשלחה נשמתו לעולם הזה. לעיתים ניתן לגלות את הרצון האמיתי והפנימי על ידי לימוד והסברים משכנעים על גדולת הבורא ותורתו, אך לפעמים אור הנשמה הוא כה מכוסה, עד שיש לשבור בבת-אחת את החומריות ; ההרגלים הרעים וטענותיו הערמומיות של יצר-הרע, וזאת על-ידי נזיפה בדיבור או במעשה. על-ידי השבירה מזדכך היהודי ואותו אור פנימי החבוי בשורש נשמתו מתגלה ומציף את כל מהותו.

דוקא בפעם השניה

דוגמא לכך נוכל לראות במעשהו של רבי שלום דובער (רש"ב), זכר צדיק לברכה, האדמו"ר החמישי בשושלת נשיאי חב"ד:
בתקופת תחילת נשיאותו נכנס אליו ל"יחידות" יהודי אשר ביקש ברכה בענין חשוב בו היה זקוק לרחמים מרובים. לתדהמתו ענה לו הרבי כי הוא איננו יכול לעשות דבר בענין זה ואין הוא יכול לעזור לו. מששמע אותו יהודי את תשובת הרבי יצא מחדרו ופרץ בבכי מר כשכל גופו רועד.

אחיו של הרבי הרש"ב, שהיה במקום, שאל את האיש לפשר בכייתו העצומה, וכאשר שמע את סיפורו נכנס לחדרו של אחיו, הרבי, ושאלו ; "מדוע כשנכנס יהודי לבקש את ברכתך הנך משיבו ריקם עד שהוא מתייסר בדמעות מרוב צער?". למשמע הדברים הורה הרבי להכניס את אותו יהודי שנית לחדרו. הוא ברך אותו בכל עניניו והברכה אכן התקיימה בפועל.

מדוע נהג הרבי בצורה חמורה כל כך? ואפילו אם חשב שאינו יכול לעזור, מדוע לפחות לא עודד את אותו יהודי בדברים וחיזקו בבטחון בה'?

על פי האמור לעיל יש לומר כי בפעם הראשונה לא היה אותו יהודי מתאים וכשיר לברכת הרבי, וזאת בעטיו של מצבו הרוחני שלא היה שפיר.

אך לאחר שדברי הרבי גרמו לו לשבירה ; כניעת הלב והתעוררות הנקודה היהודית שבו, או-אז הפך למציאות חדשה והיה ראוי לברכה.

הלחץ עוזר

באותה דרך יכול גם מי שאינו יהודי להתעלות במדרגות השייכות אליו. אומנם אין בפנימיותו נפש אלוקית, אבל על-ידי הכנעת הלב יכול הוא להגיע לדרגת "חסידי אומות העולם".

זהו ההסבר להתנהגותו של אברהם אבינו אשר נקט באמצעי לחץ והכריח למעשה את אורחיו להאמין בה': כאשר ראה שהאורח הינו כל כך מגושם, עד שאינו יכול להבין את הסבריו, הוצרך אברהם לנקוט בדרך השבירה והלחץ. דווקא כך, מתוך המיצר אליו נקלע האורח, יצא הוא מתוך הסתכלותו החומרית והתעלה למדריגה גבוהה יותר, והכיר בבורא העולם אותו ברך ולו הודה.

גילוי הרצון הפנימי

בשליחות הרבי אנו יוצאים לרחובה של עיר כדי להפיץ תורה ויהדות. אנו מציעים לכל יהודי להניח תפילין או ליטול את ארבעת המינים וכדומה. לעיתים אנו נתקלים ביהודי הדוחה אותנו בתירוצים שונים. "בכל זאת…" – אנו מנסים לשכנעו במעלת המצוה… – עד שבסופו של דבר נענה היהודי לבקשותינו.

תשאלו: מהי התועלת בכך? נידנדו לו והוא עושה זאת רק כדי להפטר מן הלחץ! שום דבר לא השתנה והדבר לא פעל עליו במאומה,
– על כך נענה בדוגמא מצוינת להתנהגות זו אותה למדנו מאבינו אברהם, כפי שראינו לעיל.

אם בנוגע לגויים הצליח אברהם להחדיר בצורה זו את האמונה בבורא, כל שכן שכך הוא כאשר מדובר ביהודי שבפנימיותו רוצה הוא לקיים את המצוות אלא שצריך רק להביאו למצב שכך יהיה רצונו הגלוי.

וכך כותב הרמב"ם על מלך המשיח (בסוף הלכות מלכים): "יעמוד מלך מבית דוד ויכוף כל ישראל לילך בה (בדרך התורה)…". בסופה של 'כפיה' זו נזכה לקיום ההבטחה, בפסוק בו מסיים הרמב"ם את ספרו: "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים", במהרה בימינו ממש.

לראש העמוד

פרשת לך לך

"לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך…" • אברהם לא שואל שאלות ומבצע את הוראת ה' בדייקנות • וגם: ברית מילה, נמרוד ומלחמת המלכים בפרשת השבוע "לך לך"

בתקופה בה התרחש סיפור פרשתינו שלט נמרוד כמעט בכל הארץ, עד האסון הטראגי של מגדל בבל, אחריו התפזרו רבים לארצות שונות. גם אז, על אף שנחלש כוחו רדף נמרוד אחרי אברהם (שעדיין נקרא 'אברם') בו ראה מורד במלכות.

 בהיותו לא רק שליט, אלא גם אליל הארץ שפסלי דיוקנו היו בכל בית, זעף למשמע רעיונותיו המוזרים של אברם אודות בורא העולם ומנהיגו, ועוד יותר כעס למראה האנשים הרבים שהאזינו לאברם. עקב כך נאלץ תרח אבי אברהם, שחשש לחיי משפחתו, לנדוד מדירתם באור כשדים לעבר ארץ כנען. בדרך עבר בחרן ובראותו את תושבי העיר השלווים ואדמתם הברוכה החליט לקבוע את מקומו איתם.

עולה חדש בארץ

אברהם הקים אוהלו בחרן ועוסק בתמיכה ובסעד גשמי ורוחני לכל הנזקקים. הוא פרסם והפיץ את דבר מציאות האלוקים בעולם, וכפי שנאמר ; "את הנפש אשר עשו בחרן" – שהכניסם תחת כנפי שכינה. אברהם מגייר את האנשים ושרי את הנשים. ואז, לאחר שהתבססו במקום, נשמע קול ציווי ה' אל אברהם ; "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך" . אברהם אינו מהסס לרגע וממלא אחר ההוראות, על אף שאלוקים אפילו לא גילה לו מהי ארץ היעד. באותה הזדמנות מברכו ה' ומבטיח לו כי ; "אעשך לגוי (עם) גדול…". אברהם מגיע אל ארץ כנען והולך בה לאורכה ולרוחבה. באחת מחניותיו מתגלה אליו האלוקים ומבטיח לו :" ולזרעך אתן את הארץ הזאת" – הבטחה המלווה את עם ישראל אלפי שנים הן בימי גלותו באדמות נכר והן בהיותו בארץ ישראל כשהיא משמשת לחיזוק התיישבותו בה. אברהם בונה מזבחות במספר מקומות, לאות תודה לאלוקים על הבטחותיו.

 הירידה למצרים

 "עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו ע"ה…" (מסכת אבות ה, ג). אחד מהם היה זמן קצר אחרי בואו לארץ, כשרעב כבד פקד דוקא את ארץ כנען אליה הגיע בשליחותו של ה'. הוא לא הרהר אחר דבריו של ה', נטל את מקל הנדודים והלך לארץ מצרים בה לא פגע הרעב.

 מצרים היתה באותם ימים שטופת זימה ופרוצה בעריות ואברהם חשש מאוד פן יתנקלו לאשתו יפת המראה. ואכן, שרי מובלת לבית המלך פרעה שחפץ לקחתה לאשה, אך לאחר שאלוקים שולח בו נגעים גדולים הכיר ברוע מעלליו, החזיר את שרי לאברם . ושילח אותם מארצו. כך חזר אברם לארץ כנען לאחר כשלושה חודשים.

בכל מסעותיו נלוה אל אברהם לוט בן אחיו שהחליט לקשור עמו את גורלו. אך בעקבות תקרית בין רועי אברהם ורועי לוט החליטו השניים להפרד כשלוט בוחר לעצמו את כיכר הירדן, חבל ארץ הידוע בפוריותו, וקובע את מקום מושבו בעיר סדום.

מלחמת אברהם בארבעת המלכים

ארבעה מלכים התקרבו אל ארץ כנען כדי להלחם בחמשת מלכי הארץ ולכבוש את ארצם. אלו נפלו במלכודות שהטמינו להם, וכך כבשו ארבעת המלכים את סדום ולקחו בשבי את לוט. אחד מפליטי המלחמה, שלימים התפרסם כעוג מלך הבשן, הגיע אל אברהם (שישב באלוני ממרא, ליד חברון) והודיע לו על נפילתו של לוט בן אחיו בשבי. אברהם יצא למלחמה בצבאות האדירים ובעזרת ה' השיגם, היכה בהם ושחרר את לוט ורכושו מן השבי. כל מלכי הארץ חגגו והודו לאברהם ואף הכתירו אותו כמלכם.

אבל אברהם אינו מתרשם מכל ההמולה סביבו והוא מחזיר את שלל המלחמה לבעליו ביודעו כי ה' הוא הזן ומפרנס לכל.

 ברית "בין הבתרים"

לאחר גמר המלחמה שב אברהם לביתו והנה שוב מתגלה אליו הקב"ה ומבטיח לו שכר הרבה. אברם שופך את ליבו בפני אלוקיו : "…ה' מה תתן לי ואנוכי הולך ערירי (חסר בנים)…". ה' נענה לאברהם : "הבט נא השמימה וספור את הכוכבים . . כה יהיה זרעך". ובנוגע להבטחת הארץ כורת ה' ברית עם אברהם. אברהם לוקח שלושה עגלים וכמספר הזה עיזים ואילים. הוא בותר אותם(חותך)אותם לשניים (כך דרכם של כורתי ברית) ולאחר מכן נופלת עליו תרדימה. קול ה' נשמע אליו : "ידוע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם (מצרים), ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה . . ואחרי כן יצאו ברכוש גדול . . ודור רביעי ישוב הנה (לארץ כנען)…". הקב"ה קובע גם את גבולות הארץ המובטחת : למן נהר פרת בצפון ועד הנילוס בדרום .

הגר וישמעאל

 אברהם נענה לבקשת אשתו ולוקח לאשה את שפחתה, הגר, כדי שיוולדו לו ממנה צאצאים. אך "אליה וקוץ בה", לאחר שזו הרה מתחילה היא לזלזל בגבירתה, שרי, אשר לא יכלה לסבול זאת והעמיסה עליה עבודה רבה עד שזו עזבה את הבית וברחה למדבר. שם נגלה אליה מלאך האלוקים המבהיר לה כי יצא ממנה ישמעאל, אשר ממנו תצא אומה שלימה. המלאך מורה לה לחזור לאדוניה.

ברית המילה

כשהוא בן תשעים ותשע שנים מצוה ה' את אברהם לקיים את מצות המילה. מצוה זו תמשך מעתה לדורות : "ובן שמונה ימים הימול לכם כל זכר לדורותיכם…". מי שלא יקיים מצוה זו יענש: "ונכרתה הנפש ההיא מעמיה, את בריתי הפר". המילה היא האות החקוק בבשר הגוף היהודי לברית בין עם ישראל לאלוקיו – "והיה לאות ברית ביני ובינכם". מלבד את עצמו מל אברם אף את ישמעאל בנו, שהיה כבר בן שלוש עשרה שנה.

שינוי השמות וההבטחה לבן

הי משנה את שמותיהם של אברם ושרי. אברם יקרא מעתה – אברהם – "כי אב המון גויים נתתיך". ושרי תקרא שרה – שתהא (גבירה) על הכל. כמו כן מבטיח ה' לאברהם כי "למועד הזה שאותו תאריך) בשנה האחרת (בשנה הבאה)" תלד שרה בן, ויקרא שמו – יצחק.

לראש העמוד

הם בטח מגזימים. החזאים..

לפנות ערב הכריזו כל החזאים כי אין עוד שום אפשרות שהסופה תפסח על העיר וכנראה שהיא תגיע הלילה לאיזור. מיותר לציין באיוו חרדה עלו תושבי העיר על משכבם. הכל ציפו בדאגה לגרוע מכל • ישראל הלוי על ההוריקן שסטה מנתיבו | מאת: ישראל הלוי

כל תושבי העיר היו רתוקים למקלטי הרדיו והטלווזיה. התחזיות נהיו קודרות מרגע לרגע. תחילה התריע השרות המטראולוגי כי סופת ההוריקאן נעה לכיוון האיזור, אך עדיין לא היו הפרטים ברורים ומדויקים דיים.

ביום המחרת כבר הרגישו התושבים במאפיינים המקדימים "לבשר" את בוא הסופה. היו אלו רוחות עזות במהירות של כ170 מיילין לשעה, שייללו ברחובות והתגברו משעה לשעה. בינתיים הגיעו הידיעות על עוצמתה של סופת ההוריקן. זו חלפה על פני אי בשם 'הרפובליקה הדומיניקנית' והחריבה אותו כליל. כ1000 איש ניספן באסון.

התקרב יום השבת ובעיר הוכרזו מצב של hurricane warning – בשל החשש הרב מפני הסופה. במוצאי-שבת כבר הודיעו באמצעי התקשורת כי קרוב לודאי שהסופה תגיע לעיר בימים הקרובים והוכרז על מצב של hurricane warning – אזהרה! רבים החלו למצוא דרכים שונות כדי להציל את רכושם.

סיפור המעשה ארע בעיר מיאמי הנמצאת באיזור הנחשב כ"איזור ההוריקנים". במשך השנים פקדו את העיר סופות רבות שגרמו להרס רב. מיאמי-ביץ ,שוכנת בין מפרץ האוקיאנוס ובין הים הקריבי, כך שכאשר פורצת סופה עולים המים משני צידי העיר ושוטפים אותה בזרמי מים עזים.

בעיר מיאמי קיימת קהילה גדולה של חסידי חב"ד, שלה מוסדות חינוך רבים. בהגיע "מים עד נפש" החליטו החסידים לצלצל למזכירות הרבי. הם דיווחו על המצב וביקשו את ברכת הרבי להצלת העיר מן הסופה האיומה.

אך סיימו לדבר וכבר נשמעה הקריאה ממקלט הרדיו כי על תושבי האיזור לעזוב מיד את המקום, היות וההוריקאן נע היישר בכיוון העיר וסכנה גדולה נשקפת למי שישאר בביתו. כל התושבים ארזו את מטלטליהם ופינו את המקום. בהגיעם למקום מבטחים צלצלו החסידים שנית אל המזכירות כדי לברר האם יצאה תשובה עבורם מהרבי. לשמחתם נענו בחיוב.

תשובתו של הרבי היתה קצרה,. בעלת שתי מילים, ומפתיעה ביותר: "כנראה מגזימים". מזכירו האישי של הרבי, ר' בנימין קליין, אף הוסיף וסיפר להם כי כשתיאר לרבי את דאגתם הרבה של תושבי העיר מפני הסופה הנוראה, ביטל הרבי את דבריו בהינף יד.

תשובתו של הרבי הביאה לרגיעה ושמחה אצל רבים, אך היו גם כאלה שלא הבינו כיצד זה מתיישבים הדברים לאור המצב העכשווי ודיווחי כלי התקשורת.

לפנות ערב הכריזו כל החזאים כי אין עוד שום אפשרות שהסופה תפסח על העיר וכנראה שהיא תגיע הלילה לאיזור. מיותר לציין באיוו חרדה עלו תושבי העיר על משכבם. הכל ציפו בדאגה לגרוע מכל.

ואכן, נשמעו קולות רעמים וברקים במשך הלילה וגשם עז ניתך ארצה, אך לא היתה זו סופה.

למחרת בבוקר דיברו הכל על הפלא הגדול. התברר כי הסופה אמנם הגיעה לקרבת העיר, אלא שאז סטתה באורח בלתי מובן ממסלולה ולא פגעה בעיר.

גם הפעם היו שהרימו גבות למשמע תשובתו של הרבי שנפוצה כעת בכל מקום. כיצד ידע הרבי מברוקלין מה ייקרה במיאמי? אך רבים אחרים ידעו והודו כי דבריו של הצדיק אינם ניתנים לערעור, והיו אף שהוסיפו מדעתם כי בהינף היד שלו הסיט הרבי את הסופה לכיוון אחר…

לראש העמוד

ותן טל ומטר לברכה

יהדות על רגל אחת

ז' מר חשון – ביום זה מתחילים להוסיף בארץ ישראל ב"ברכת השנים", היא הברכה התשיעית בתפילת העמידה, בקשה מיוחדת לגשמים בעיתם – "ותן טל ומטר לברכה" (בחוץ לארץ, שהמים שם מרובים, מתחילים לומר תפילה זו מאוחר יותר, ב-5 לדצמבר).

אמנם כבר בשמחת תורה התחלנו להזכיר בתפילה את עונת הגשמים – "משיב הרוח ומוריד הגשם", אך בזמן שבית המקדש היה קיים תיקנו חכמי ישראל להמתין בשאלת ובקשת הגשמים עד שיגיע אחרון עולי הרגל לביתו שעל גדות נהר פרת, כדי שהגשמים לא ישבשו את דרכו.

בקשה זו נאמרת עד לערב פסח, "ועד בכלל", בין בארץ ישראל ובין בחוץ לארץ.

לראש העמוד

תשוקה למשיח

מדברי הרבי על הגאולה הקרובה

יהודים צריכים לדעת, שוודאי כבר הגיעה העת לביאת המשיח, וצריך להיות רק "עמדו הכן כולכם", מתוך תשוקה וגעגועים למשיח, וודאי יביאו בכך את המשיח.

ומה שמשיח עדיין לא בא עד עכשיו – ודאי יתרץ המשיח בעצמו קושיה זו. אבל אסור שהקושיה תחליש, חלילה, את עבודת האדם, אלא אדרבה – היא צריכה לעורר תוספת מרץ וחיות והוספה ביתר-שאת וביתר-עוז בעבודתו.

(ספר השיחות תשמ"ח כרך ב, עמ' 574)

לראש העמוד

   חדשות ועדכונים

וכעת למגזין של השבוע…

עקב תקלה טכנית נשלח אליכם המגזין של שבוע שעבר. כך שבלא יודעין זכיתם במבצע 1+1, עם תכנים שבועיים שלמים!!! כעת קבלו את המגזין המתוקן של השבוע. עמכם הסליחה.

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

תמונת החודש: לוייתה של השליחה

לפני שבועיים נפטרה השליחה חיה ענת פליישר ז"ל. מסע הלוויה יצא מביתה שברחוב מכבי 5 דרך רחוב וויצמן ובית חב"ד לעבר בית העלמין של נס ציונה. היום הגיע למערכת של נס ציונה דוט קום תמונות שצילם תושב העיר בעת שמסע הלויה עבר ברחוב הראשי של נס ציונה.

בשבת האחרונה קראנו בפרשת השבוע על נח, התורה אומרת נח "איש צדיק".

רש"י מסביר על כך שכשמזכירים צדיק מזכירים את מעשיו הטובים ככתוב "זכר צדיק לברכה".

אף אנו שכבר הבאנו את התמונה אנו מזכירים את חיה ענת פליישר ז"ל לברכה ומבקשים שכל מי שיכול ללמוד לעילוי נשמתה יבורך.

לפני או אחרי הלימוד יש להזכיר גם את שם האב: "לעילוי נשמת חיה ענת בת ראובן".

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

הבן של הצלם חגג בר מצוה

כמעט כל תושב בנס ציונה מכיר את הצלם של נס ציונה 'דודי בורוכוב'. השבוע הגיע זיו בורוכוב בנו של דודי לעול המצוות, והוא חגג עם בני המשפחה והחברים את העליה לתורה בבית הכנסת 'ניצן' שבשדרות אפריים.

זיו בורוכוב סיים את לימודי הבר מצווה במכון בר המצוה בניהולו של הרב מתניה רוטשילד.

את העליה לתורה חגג זיו עם הוריו סבתותיו ובני משפחתו בשבת האחרונה, שבת פרשת נח, בבית הכנסת 'ניצן' שבשדרות אפריים.

בבר מצוה נכח גם רב הקהילה הרב שגיא הר-שפר שדיבר בפני המתפללים על המעלה של 'אהבת ישראל' המשתקפת מפרשת השבוע.

הרב שגיא הר-שפר איחל לזיו שילמד את החשיבות הגדולה של מצוות שבין אדם לחבירו ויישם אותם בחיי היום יום.

העליה לתורה נכח גם הרב מתניה רוטשילד שהכין את זיו לבר המצווה.

נס ציונה דוט קום מאחל לדודי ורונית בורוכוב הרבה נחת יהודי חסידי מזיו – חתן הבר מצוה.

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

בנס ציונה חיים בני אדם: הם תורמים דרך חב"ד אפילו דם

עשרות תושבים ותושבות של נס ציונה נענו ביום שני האחרון לקריאתו הרמה של מד"א, והגיעו להתרמת הדם המרכזית מתחם חב"ד ברחוב ביאליק 2 נס ציונה. מד"א מוסר, כי בזכות תרומת הדם הנדיבה, יוכלו שירותי הדם של מד"א בישראל להציל מאות אנשים.

מי שהתנסה בעצמו במצב הנורא של חיפוש תרומת דם לבן משפחה או ידיד, יודע כמה שווא לעתים תרומת דם אחת. זה יכול להיות עוד יום של חיים או אולי עוד שבוע של חיים ובמרבית המקרים זה מה שעושה את ההבדל בין חיים להפך החיים. המצב מורכב עוד יותר כשמדובר על חולה בעל דם עם סוג דם נדיר יחסית.  

בנס ציונה מצאו מתנדבי מד"א עשרות תורמים נדיבים, שעל אף השעה המאוחרת ואי הנוחות הפיזיולוגית הכרוכה בתרומת דם, עשו מאמץ והגיעו להתרמת הדם המרכזית שהתקיימה במחתם חב"ד נס ציונה ביום שני האחרון.

אגב, כל תרומות הדם שנתרמות, נבדקות בשיטות מודרניות ומוחשבות לשם זיהוי סוג הדם של התורם ולגילוי מחלות ויראליות הניתנות להעברה בעירוי הדם. מנת דם המתגלה כמדבקת במחלות מסוכנות מושמדת מיד. המידע על התורם נשמר תוך הקפדה על סודיות רפואית מלאה.

לתרומה יש גם תמורה. לצד תחושת הסיפוק העצמי שמתלווה לרוב לנתינה נדיבה, קיבלו התורמים בתמורה "ביטוח דם" לשנה שלמה, בו התחייב מד"א לדאוג לכל צרכי הדם של התורמים ובני משפחותיהם. מעבר לכך, המתינו לתורמי דם בבית חב"ד גם כיבוד קל ושתייה.

תודה מיוחדת להפקת ההתרמה מגיעה למתנדב מסור של מד"א, שי נורי, תושב וותיק של נס ציונה. במשך הימים האחרונים לפני התרמה, דאג שי לתלות שלטי פרסום בכל רחבי העיר, ואף להגיע לשיעורי תורה וריכוזי עמך שונים, כדי להפיץ את חשיבות תרומת הדם ומועד ההתרמה הקרוב.

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

הסטוריה בנס ציונה: אתמול (שני ) התקיים ביקור של ראשי חב"ד

ראשי אגודת חסידי חב"ד וראשי רבני חב"ד בארץ הקודש ביקרו אתמול (שני) בנס ציונה. הרבנים ביקרו במתחם בית חב"ד, במעונות היום של חב"ד בנס ציונה, בגני הילדים ובבית הספר. בבית חב"ד הודו חברי המשלחת לראשי התורמים של בית חב"ד נס ציונה

חברי אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש וחברי בית הדין של חב"ד ערכו אתמול (שני) ביקור חיזוק ועידוד במוסדות חב"ד בנס ציונה.

על חברי המשלחת נמנו חברי אגו"ח: יו"ר אגו"ח הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הרב מרדכי גורדצקי יו"ר ועד נחלת הר-חב"ד, הרב נפתלי רוט מנהל המרכז חינוכי-חסידותי של צעירי-חב"ד, הרב ישראל בוטמן מנהל 'רשת אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש', והמזכ"ל החדש של אגו"ח הרב אריאל למברג.

אל חברי אגו"ח נילוו משלחת חברי בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש: מזכיר ביה"ד ורב נחלת הר-חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות, ורב העיר חולון הרב יוחנן גוראריה.

הביקור נפתח בבית חב"ד נס ציונה בהנהלת השליח הרב שגיא הר שפר, שהציג לחברי המשלחת את בית הכנסת 'אור אברהם' של בית חב"ד נס ציונה, את משרדי בית חב"ד שעברו למשכנם החדש לא מכבר, את מפעל החסד 'ארוחה חמה' של בית חב"ד הדואג למנות חמות לצד חלוקת סלי מזון למאות משפחות נזקקות בעיר, ואת מכון הסת"ם והתשמישי קדושה לבדיקת תפילין ומזוזות.

משם יצאו חברי המשלחת לביקור בשלושה גני ילדים בהנהלת הרב עמית פליישר. האורחים התפלאו מההשקעה בגנים, מהעיצוב ומהטיפוח המיוחד. בפני ילדי החמד נשא דברים הרב נפתלי רוט שחד להם חידות, וסיפר להם סיפורים.

משם יצאו חברי המשלחת לסעודה עם חברי חוג תומכי וידידי בית חב"ד. את הסעודה כיבד בנוכחותו רבה של נס ציונה הרב שאול אחרק ששיבח את פעילות בית חב"ד בעיר. יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף-יצחק אהרונוב, נשא אף הוא דברים והודה לתורמים על סיועם הרב לבית חב"ד, והזמינם אישית, בזה אחר זה, לספר על תרומתם לבית חב"ד, ומדוע בחר לתרום דווקא לבית חב"ד נס ציונה.

הביקור המשיך לבית הספר חב"ד שברחוב גאולה תחת ניהולה של מנהלת בית הספר הגב' חיה זלמנוב, המנהלת הציגה לחברי המשלחת את הצפיפות בכיתות בית הספר בו מתחנכות כ-500 תלמידות.

הגב' זלמנוב הציגה את הקשיים במקום הצפוף, מחסור בשולחנות ובכיסאות, ומחסור בכיתות. כך למשל, אולם הספורט נחלק לשניים באמצעות מחיצת פלסטיק בכדי לאכלס בו שתי כיתות. כיתב נוספת נאלצת ללמוד במקלט קטן.

אך למרות הבעיות והקשיים נוחל בית הספר הצלחה רבה. תלמידות בית הספר מעורות בפעילות בית חב"ד בעיר, יוצאות למבצעי חסד בעיר, לומדות ב'חברותות' עם בנות גילן מבתי ספר אחרים, ומפיצות תורה וחסידות בעיר.

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

כתבו עלינו בעיתון: מאוחדים בנס ציונה

העיתון המקומי המצליח "כל נס ציונה" פרסם בגיליון האחרון כתבה חביבה על הסוכה הניידת שהפעיל בית חב"ד נס ציונה ברחובות העיר במהלך החג. בכתבה המלאה תמצאו את הכתבה המודפסת בהגדלה ולא רק.

בנס ציונה הופתעו לראות במהלך חג הסוכות "סוכה על גלגלים" שמסתובבת ברחבי העיר, סוכה כשרה למהדרין על גבי טנדר פתוח. תושבי העיר למדו מיד שזוהי סוכת האחדות של חב"ד שמזמינה את תושבי העיר לקיים את מצוות החג, נטילת ארבעת המינים תחת הסוכה.

את הסוכה הניידת איישו פעילי בית חב"ד נס ציונה שבשמחה ובמאור פנים הציעו וסייעו לעוברים ושבים ליטול את ארבעת המינים העוברים ושבים. הרבים נענו בשמחה למצווה החשובה וכך זכו אלפים מבני עירנו לברך על הלולב האתרוג ההדס והערבה.

הרב שגיא הר שפר רב קהילת חב"ד בעיר מסביר את משמעות המצווה:

"ארבעת המינים מסמלים את ארבעת חלקי העם היהודי ואנו מברכים עליהם דווקא כשמצרפים אותם יחד דבר שמסמל אחדות בין כל חלקי העם," והלוואי שבזכות מצוה חשובה זו נהיה כל תושבי העיר על כל גווניה מאוחדים במשך השנה כולה.

לכתבה המקורית באתר החדש של העיתון כנסו לכאן

לדף הבית של העיתון המקוון כנסו ל: http://www.kolnessziona.co.il

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

סופרי סת"מ קטנים מבית ספר אשכול

אמש התקיימה תוכנית העשרה ייחודית ביוזמת בית ספר חב"ד נס ציונה ובית חב"ד נס ציונה, אשר חשפה בפני תלמידי בית הספר "אשכול" את העולם המיוחד של כתיבת סת"מ: ספרי תורה, תפילין ומזוזות. גלרייה ראשונה בכתבה המלאה

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

פרויקט מיוחד לזכות חי'ה ענת

בימים האחרונים החל פרוייקט ייחודי לעילוי נשמתה של חיה ענת ז"ל. אי"ה מידי יום בלי נדר נשלח אי-מייל מיוחד עם פתגם או אימרה קצרה מנושאים שונים בעולם היהדות. להצטרפות לפרוייקט צריך רק לשלוח הודעת מייל קצרה. פרטים בכתבה

כדי להרשם לפרוייקט צריך רק לשלוח הודעת מייל ללא תוכן לכתובת:

לכתבה המלאה באתר ותמונות נוספות

להסרת כתובתך מרשימת תפוצה, נא שלח דוא"ל לeditor@ness-ziona.com, בצירוף כתובת הדוא"ל שלך
בנייה ותחזוקה: COW.org.il

השאירו תגובה

שימו לב הודעה חשובה:

שימו לב, זמני פעילות: 

חנות היודאיקה וקבלת קהל של בית חב"ד נס ציונה:

ראשון עד חמישי: 8:30-20:00

ימי שישי וערבי חג: 8:30-13:00

רוצים להתפלל?

לזמני התפילות העדכניים לחצו כאן

בדיקת מזוזות? 

בימים שני ורביעי – יש להביא החל מ 8:30 עד 12:00

בדיקת תפילין?

ניתן להביא, אך אורכת יותר זמן מבדיקת מזוזות.


בברכת חורף בריא וגאולה קרובה,

צוות אתר חב"ד נס ציונה8