את תקנת הלימוד היומי ברמב"ם תיקן כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש בשנת ה'תשד"מ, והיא התקבלה בחיבה רבה ובהתלהבות של קדושה על-ידי כלל ישראל ובראשם גאוני התורה ואדמו"רי החסידות שבדורנו, ששיבחו את התקנה הקדושה וקראו לציבור שומעי לקחם להצטרף אליה.
הרמב"ם היה "אדם השלם" וכמוהו גם ספרו 'משנה תורה' – יצירה תורנית מופלאה שכולה שלמות הגאונות, ההעמקה, הדיוק והבקיאות. חוט של הערצה עמוקה משוך ממשה 'רבם של כל הנביאים' ועד למשה 'הנשר הגדול', עד שהכול היו אומרים – "ממשה עד משה לא קם כמשה". גדולי ישראל בכל הדורות הפליאו במעלת לימוד ספר 'משנה תורה' לרמב"ם והמליצו על כך לתלמידיהם – כדי להתעלות במעלות התורה, לקיים "כל השונה הלכות בכל יום" ואף כסגולה לתיקון המידות וליראת-שמים. |
||
![]() |
||
|
הרב שגיא הר-שפר, שליח הרבי לנס ציונה ורב הקהילה, לומד את השיעור היומי ברמב"ם מהיום הראשון של התקנה בשנת תשמ"ד, ברב הפעמים הרב למד את השיעור לפי שלשה פרקים ליום אך מחר (שני) הוא משלים מחזור לימוד של פרק אחד ביום.
הסיום יערך ע"י הרב מיד לאחר סיום המניין הראשון של תפילת שחרית (תחילת התפילה בשעה 6:45), ואז תערך בבית הכנסת גם סעודה קלה לרגל הנחת התפילין של בנו אלימלך הר-שפר (ראה ידיעה נפרדת https://ness-ziona.com/index.asp?s=arc.asp?u=48~aid=5206~cid=476)