בית חב"ד נס ציונה

ביאליק 2, נס ציונה

א-ה 9:30-20:00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

הלכה למעשה – דיני תענית אסתר ומחצית השקל

מתי הצום? למה מוקדם כך כך? וכמה לתת ''זכר למחצית השקל''? בשיעורו השבועי של רב הקהילה הרב שגיא הר שפר

א.        ביום חמישי הקרוב, י"א אדר ב' (17.3) תחול תענית אסתר, מאחר שי"ג   אדר יוצא בשבת מקדימים את התענית.

ב.        התענית תתחיל (באזור השפלה) בשעה 3:44 לפנות בוקר של יום חמישי, ותסתיים בשעה 18:17.

ג.         נהוג לתת כסף לצדקה, זכר למחצית השקל, לפני פורים. המנהג הנכון הוא לתת ביום התענית לפני תפילת מנחה.

ד.        נוהגים לתת שלוש מטבעות של חצי שקל. ורבים מהדרין לתת שוויו האמיתי של מחצית השקל ששווה 42-52 ₪ בערך, עבור כל אחד מבני המשפחה.

 

מתוך השיעור השבועי בבית הכנסת חב"ד  'אור אברהם'  ימי  שלישי 21:40

השאירו תגובה

שימו לב הודעה חשובה:

שימו לב, זמני פעילות:

חנות היודאיקה וקבלת קהל של בית חב"ד נס ציונה:

ראשון עד חמישי: 9:30-20:00

שישי וערבי חג: 9:30-13:00


רוצים להתפלל?

לזמני התפילות העדכניים לחצו כאן


בדיקת מזוזות מ'היום להיום':

יש להביא בימים שני ורביעי בין השעות 9:30-11:00 ולהמתין לתשובה באותו היום.


בדיקת תפילין:

ניתן להביא בכל יום – משך זמן בדיקה ממושך יותר ומשתנה ויכול לקחת בין מספר ימים לשבוע וחצי.

 

בברכת קיץ בריא,

צוות אתר חב"ד נס ציונה